Programa del curso
En escalas rápidas
Ali Arango comparte consejos para tocar escalas rápidas en reposo.
La lección comienza con las reflexiones de Arango sobre los movimientos físicos de los dedos, la mano y la muñeca y cómo ha cambiado su enfoque a lo largo de los años. A continuación, Arango explica la diferencia entre dos tipos distintos de apoyos: clásico y picado.
Después de hablar de cómo abordar el cruce de cuerdas, Arango demuestra cómo estudiar las escalas con ejemplos musicales que incluyen los Estudios 7 y 12 de Villa-Lobos, el Concierto de Aranjuez, el Zapateado de Rodrigo, el Concertino de Bacarisse y, por último, el Zyryab de Paco de Lucía. (P.D. ¡No se pierda la actuación especial hasta el final!)
Ali Arango finishes his series on the famous Sonata by Leo Brouwer with the third movement, “La Toccata de Pasquini.”
The lesson begins with a brief background on the piece’s namesake, Bernardo Pasquini. Arango then jumps straight into the opening, breaking down it’s complex rhythmic character and alleviating technical difficulties by providing tips for right hand fingerings and rapid shifting.
Other topics discussed include the “cuckoo” quote found throughout the movement and Arango’s concept of “space” dynamics which he employs during the long, arpeggiated sections.
Ali Arango continues his series on Leo Brouwer’s Sonata by discussing the second movement, “Sarabanda de Scriabin.”
Following a performance of the piece, Arango gives an overview of the musical form the Sarabande and plays examples from the music of J.S. Bach and Handel. Arango goes on to share multiple score errors which he discovered after playing this piece for Leo Brouwer himself.
Haz clic aquí para descargar el PDF del cuaderno del curso y ver el programa completo. →