Programa del curso
En escalas rápidas
Ali Arango comparte consejos para tocar escalas rápidas en reposo.
La lección comienza con las reflexiones de Arango sobre los movimientos físicos de los dedos, la mano y la muñeca y cómo ha cambiado su enfoque a lo largo de los años. A continuación, Arango explica la diferencia entre dos tipos distintos de apoyos: clásico y picado.
Después de hablar de cómo abordar el cruce de cuerdas, Arango demuestra cómo estudiar las escalas con ejemplos musicales que incluyen los Estudios 7 y 12 de Villa-Lobos, el Concierto de Aranjuez, el Zapateado de Rodrigo, el Concertino de Bacarisse y, por último, el Zyryab de Paco de Lucía. (P.D. ¡No se pierda la actuación especial hasta el final!)
Once Assad has changed the chord voicings, he explores neighbor tones of the new top note to develop a new melody in order to create a more dynamic and interesting line.
Assad explores various chord voicing in different positions on the strings in order to give more shape and range to the piece.
Taking the secondary line that has been suggested by the harmony, Assad shows how he expands it into its own line that fits with the melody.
In this lesson Assad explains the importance of singing as a way of naturally trying out ideas without having to deal with the technical limitations of attempting to play different melodies on the instrument. He then goes on to begin discussing chords and chord progressions.
Assad adds interest to the composition by using chord extensions.
Assad discusses the more nuanced enhancements that can be made to the melodic line.
After choosing a chord sequence, Assad discusses how he experiments with melody using neighbor tones and rhythm.
In the second lesson Assad discusses choosing form and meter, as well as further experimenting with chord sequences and harmony.
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