Programa del curso
En escalas rápidas
Ali Arango comparte consejos para tocar escalas rápidas en reposo.
La lección comienza con las reflexiones de Arango sobre los movimientos físicos de los dedos, la mano y la muñeca y cómo ha cambiado su enfoque a lo largo de los años. A continuación, Arango explica la diferencia entre dos tipos distintos de apoyos: clásico y picado.
Después de hablar de cómo abordar el cruce de cuerdas, Arango demuestra cómo estudiar las escalas con ejemplos musicales que incluyen los Estudios 7 y 12 de Villa-Lobos, el Concierto de Aranjuez, el Zapateado de Rodrigo, el Concertino de Bacarisse y, por último, el Zyryab de Paco de Lucía. (P.D. ¡No se pierda la actuación especial hasta el final!)
In this lesson Irina Kulikova teaches the last movement of Federico Moreno Torroba’s Sonatina. She guides us through the piece drawing our attention to its structure and motivic connections to the first and second movements.
Through an explanation of the foundation and form of the movement, she gives us an in depth understanding of the musical context of this movement. Irina gives us special insight into her interpretation of the piece, which she has been a fixture in her repertoire throughout her career.
With practice tips, fingerings, and interpretive advice, this lesson gives us a wholistic perspective on the final movement Torroba’s masterpiece.
In the second installment of her tutorial on Federico Moreno Torroba's Sonatina, Irina Kulikova guides us though the second movement, revealing how to bring Torroba's melody to life through an exploration of a variety of techniques. She highlights how in this rich, atmospheric movement it is crucial to maintain a singing, cantabile sound.
Irina goes through the piece measure by measure, giving advice on how to balance the right hand, how to get the most resonant harmonics possible and discussing everything from form to phrasing.
Haz clic aquí para descargar el PDF del cuaderno del curso y ver el programa completo. →