Programa del curso
En escalas rápidas
Ali Arango comparte consejos para tocar escalas rápidas en reposo.
La lección comienza con las reflexiones de Arango sobre los movimientos físicos de los dedos, la mano y la muñeca y cómo ha cambiado su enfoque a lo largo de los años. A continuación, Arango explica la diferencia entre dos tipos distintos de apoyos: clásico y picado.
Después de hablar de cómo abordar el cruce de cuerdas, Arango demuestra cómo estudiar las escalas con ejemplos musicales que incluyen los Estudios 7 y 12 de Villa-Lobos, el Concierto de Aranjuez, el Zapateado de Rodrigo, el Concertino de Bacarisse y, por último, el Zyryab de Paco de Lucía. (P.D. ¡No se pierda la actuación especial hasta el final!)
Sonatina Meridional - Mvt. III
Marco Tamayo finishes his series on Manuel María Ponce's Sonatina Meridional with a look at the third movement, 'Fiesta.'
Tamayo begins by demonstrating the transition into the third movement and how the second movement's final fermata 'crescendos' into the downbeat. He continues the lesson by walking through the piece and discussing musical aspects such as color, direction, and flexibility.
Some of the technical ideas addressed include the types of rasgueados one should use and how to cut ringing notes with the right hand.
Sonatina Meridional - Mvt. II
Marco Tamayo teaches the second movement of Manuel María Ponce’s famous Sonatina Meridional.
Some of the musical aspects discussed in this lesson include the prevalent 6/8 vs. 3/4 meter as well as the prevalent sequences and appoggiaturas found throughout. Tamayo ends by sharing some of his thoughts on authenticity and the role the score plays in constructing one’s final interpretation.
Haz clic aquí para descargar el PDF del cuaderno del curso y ver el programa completo. →