Programa del curso
En escalas rápidas
Ali Arango comparte consejos para tocar escalas rápidas en reposo.
La lección comienza con las reflexiones de Arango sobre los movimientos físicos de los dedos, la mano y la muñeca y cómo ha cambiado su enfoque a lo largo de los años. A continuación, Arango explica la diferencia entre dos tipos distintos de apoyos: clásico y picado.
Después de hablar de cómo abordar el cruce de cuerdas, Arango demuestra cómo estudiar las escalas con ejemplos musicales que incluyen los Estudios 7 y 12 de Villa-Lobos, el Concierto de Aranjuez, el Zapateado de Rodrigo, el Concertino de Bacarisse y, por último, el Zyryab de Paco de Lucía. (P.D. ¡No se pierda la actuación especial hasta el final!)
Day 4: Practicing [A Section]
Now that we have analyzed the piece and found fingerings, it's time to begin practicing! Thomas guides us through his process as well as giving helpful tips for "Lagrima" specifically.
Thomas introduces the course by outlining what it will cover and ideas we will learn along the way.
Diving into the first day, Thomas shows us how analyzing the piece prior to practicing it can provide us with musical insights that will guide us through the rest of the process.
Day 7: Final Day & Conclusion
Thomas wraps up the course with some final thoughts and recommendations!
Day 6: Correcting Mistakes
Once you've been practicing for a couple of days it is always good to focus on any sections or techniques that may be giving you trouble. Thomas explains how to approach mistakes that happen at this point in the process.
Day 3: Fingerings [B Section]
Continuing with the same principles as the previous day, it's time to make choices about the remaining fingerings for Lagrima.
Day 2: Fingerings [A Section]
The second and third days are dedicated to finding your own optimal fingerings for a piece.
Haz clic aquí para descargar el PDF del cuaderno del curso y ver el programa completo. →